Sunday, April 8, 2012

Kurangkan Agenda Mencari yang Soleh, tetapi Berusahalah Menjadi yang Solehah,,


Wahai GADIS , apabila Kamu berteman dengan INSAN bergelar LELAKI, INGATLAH, ada dua PILIHAN yang TERBENTANG iaitu ,

PERTAMA, KAMU MENJADI seperti KELAPA. MUDAH DIPEROLEH, DIPARUT, DIPERAH , DIAMBIL SANTANNYA, selepas itu, HAMPASNYA DIBUANG .

Dan ,

KEDUA, KAMU MENJADI seperti MUTIARA. BERADA DI DASAR LAUTAN, TERSIMPAN RAPI, DILINDUNGI KULIT, BUKAN SENANG DILIHAT apatah lagi MENDAPATKANNYA. HANYA ORANG yang BERTUAH DAPAT MEMPEROLEHINYA .

Wanita..
Kita bukanlah makhluk yang lemah..
Cuma kita dijadikan ALLAH kurang sedikit kudratnya daripada lelaki..Kerana ALLAH tidak mau menyamakan kita seperti lelaki..
Kerana ALLAH inginkan kita dilindungi lelaki..
Jika kudrat kita itu lebih dari kudrat lelaki, apa perlu kita dilindungi??

Wanita..
Kita ini insan istimewa..
Kita punya 9 nafsu 1 akal..
Tetapi 9 nafsu itu belum tentu dapat menghancurkan kita..
Kerana 1 akal yang kita miliki itu mengawal 9 nafsu yang kita ada..

Ingatlah wanita..
Kita tidak lemah..
Kita tidak mudah goyah..
Kita tidak mudah patah..

Sesungguhnya,
Selemah-lemah wanita itu apabila..
Dia tidak mampu mengawal nafsunya..
Dan dia tidak mampu menjaga kehormatannya..

WAHAI MUSLIMAH !

♥ ketika seorang JEJAKA memujimu MAKA pahatkan SUBAHANALLAH di dalam HATImu agar RIAK jauh dari JIWAmu,

♥ ketika seorang JEJAKA mendekatimu MAKA alunkan ASTGHFIRULLAH di dalam KALBU mu agar KEINGINAN dihindar dari HATImu,

♥ ketika seorang JEJAKA menjaga maruahmu MAKA zikirkan ALHAMDULILAH di dalam JIWA mu agar KESYUKURAN dekat di KALBUmu,

♥ wahai BAKAL suamiku TAK PERNAH aku beri cinta ini PADA insan SELAINmu.

♥ wahai BAKAL suamiku TAK PERNAH aku putus DOA untuk bertemu denganmu.

♥ wahai BAKAL suamiku TAK PERNAH aku lihat wajah mu sebelum AKAD diucapmu.

♥ wahai BAKAL suamiku TAK PERNAH aku putus rindu untuk HIDUP bersamamu.

♥ aku MENERIMAmu bukan kerana RUPAmu atau HARTAmu serta KETURUNANmu TAPI aku menerimamu kerana AGAMAmu, bukan SEKADAR agama diatas IC TAPI agama YANG menjadi IKUTANmu, PEGANGANmu, AMALANmu serta KECINTAANmu..

Aku tidak marah....
Aku tidak cemburu...
kerana kamu bukan hakku...
Kadang-kadang ini kelemahanku sebagai manusia biasa....
Sungguh senang untuk jatuh cinta...
Dan memang tidak dinafikan disaat ini ada sedikit cinta dihatiku untukmu....
Aku teringin kau mengetahui apa yang ada dalam hatiku saat ini...
Yang ingin agar engkau tahu...

Tapi biarlah Dia yang lebih mengetahui apa yang wujud didalam hati ketika saat ini....

sedangkan Dia yang menjadikan hati dan Dia juga yang mewujudkan perasaan itu..

Tapi sekali lagi, kau milik ALLAH, bukan milikku....
Jadi biarkan cinta ini kupendam di dalam hatiku....
Dan cukuplah aku mencintaimu dalam diam dari kejauhan dengan kesederhaan dan keikhlasan...

Kerana aku yakin tiada yang tahu rancangan Allah... mungkin saja rasa ini ujian yang akan melapuk atau membeku dengan perlahan-lahan...

Ya Allah,
Usah biarkan hatiku tertambat pada cinta yg belum tentu menjadi milikku...
Tenangkan diriku yang terbuai akan cinta...
Sucikan nuraniku yang terbelenggu oleh nafsu...
Bersihkan batinku yang ternoda oleh angan dan harap..

Ya Allah..leraikanlah dunia yang hinggap dalam hatiku..
kerana di situ aku tak mampu mengumpul dua cinta...

Hanya CinTaMu, ALLAH yg kuharap bercambah hingga ke syurga hakiki...

“Sesiapa sahaja yang memberi kerana Allah, menolak kerana Allah, mencintai kerana Allah,membenci kerana Allah & menikah kerana Allah, maka bererti ia telah sempurna imannya.”

(HR. Al-Hakim)

1 comment:

  1. 1993 Subaru SVX AC Compressor
    its nice to read a useful article for beginner like me. Some of points from this article are very helpful for me as I haven’t considered them yet. I would like to say thank you for sharing this cool article. Bookmarked and sharing for friends.

    ReplyDelete